Minőségi idő, minőségi fogyasztás – Milyen alkoholfogyasztási trendek jellemzőek 2021-re?

Az elmúlt másfél év kihatással volt életünkre – átértékelte mindennapi rutinunkat, kapcsolatainkat, egy-egy adott dologhoz való kötődésünket. Új trendek jelentek meg és sok mindenben változtak szokásaink, véleményünk, érdeklődésünk is többek között. Utánanéztünk egy kicsit a nemzetközi kutatások eredményeiben, hogy hogyan alakultak át társasági szokásaink és az alkohol-trendek.

Az elmúlt időszakban új erőre kapott az egészséges életmód iránti vágy, ami ez mind a sport tevékenységekre, mind az étel és italfogyasztásunkra jellemző volt. Sokan fogtak egy-egy új hobbiba – hogy csak egyet említsünk -, például az otthoni kovászos kenyérsütésbe 😊, de a futócipőket is gyakrabban kellett tölteni a raktárakban. A hétvégi szórakozóhelyes összejöveteleket, lazításokat pedig legtöbbször egyedül, vagy a közvetlen környezetünkkel otthon éltük meg. És a tudatosság is felerősödött: jobban kerestük azok a termékeket, amelyek hozzájárulnak a lazításhoz, szórakozáshoz, ugyanakkor kevésbé károsak az egészségünkre és a környezetre.

Alkoholfogyasztás terén világszinten a minőség került előtérbe a mennyiség helyett, és a kíváncsiság valamint a felfedezés vágya is erősödött: szívesen kóstoltunk, készítettünk el és próbáltunk ki újfajta, minőségi italokat. A YouGov nemzetközi kutatócsoport felmérése is megerősíti, hogy a lezárások időszaka alatt a vásárlók úgy próbálták kreatívan megélni az otthon töltött hónapokat, hogy a korábban fogyasztott termékek helyett kifinomultabb, minőségibb alkoholos italokat választottak. A fiatal felnőttek körében pedig egyre népszerűbbek az alkoholmentes termékek. A McKinsey nemzetközi tanácsadó cég jelentése szerint az emberek az elmúlt időszakban leginkább érzelmi alapon döntöttek egy-egy ital kiválasztásánál: a csomagolás, a megkülönböztető design és az „újdonság” érzése alapján. És az is látszik a felmérésekből, hogy sokan szívesen próbálkoztak otthon elkészíteni különböző alkoholos vagy alkoholmentes italrecepteket is.

A 2021-es italtrendek közül érdemes megemlíteni például a „bubble tea” (tápióka és gyümölcsgolyós tea), az erjesztett eljárással készülő és az alacsony alkoholtartalmú italok, az organikus, a vegán és dobozos borok terjedése, amelyek hozzájárulnak az ökológiai-lábnyom csökkentéséhez. Ezek mellett a „fogyasztásra kész” koktélok, italok, az alkoholmentes- sörök vagy szeszes italok vásárlásának erősödése.

Forrás:
https://signetbranding.com/news/trend-in-drinking-quality-over-quantity/
https://hospitalityinsights.ehl.edu/top-6-drink-trends-in-2021